Cardgo

Wat?

Een veelzijdig kaartspel om de Haven van Antwerpen in al haar facetten te leren kennen, en een begeleidende online tool om de spelletjes in goede banen te leiden.

Uitdaging/probleem?

Het Havencentrum wou een eenvoudige maar veelzijdige manier om op speelse wijze aan middelbaren scholieren te tonen dat de haven een grote impact op hun leven heeft, en dat zij daar ook deel van kunnen uitmaken. Niet alleen de herkomst van producten moest in het spel verwerkt worden, maar ook wat er met die producten gebeurt, en welke beroepen er allemaal nodig zijn om alles in goede banen te leiden.

IMPORT_ Containerschip_v2.jpg
OPSLAG_Silo.jpg
VERWERKING_Verwerken.jpg
TRANSPORT_Trein.jpg
MILIEU_Waterzuivering.jpg

Oplossing?

We ontwikkelden een kaartspel waarmee je wel vijf activiteiten kan doen: een 'echt' gezelschapsspel, een oefening op productenflows, twee beroepenspelletjes, en een verteloefening.

Het kaartspel kwam tot stand met intensieve brainstorms en een iteratief proces met focustests bij de doelgroep. Zo werd het concept verder verfijnd en konden we ideale balans vinden tussen educatie en fun.

Bovendien ontwikkelden we een eenvoudige online tool die bij het spel kan gebruikt worden.

NON-FOOD-spelconsole.jpg
BULK-RuweAardolie1.jpg
FOOD-cacaobonen.jpg
16_Erlenmeyer.jpg
11_Toestel.jpg
Doosje_papieren versie_lores.JPG
screenshot_onlinetool.png

Wie deed wat?

Opdrachtgever: Havencentrum

Game design: Jill Vanparys en Kasper Geeroms

Vormgeving: Jill Vanparys

Illustratie: Michèle Vanparys

Online tool: Kasper Geeroms