KATIE
Wat?
KATIE wil het taboe rond kanker doorbreken, en kanker bespreekbaar maken. Het wil de kennis rond kanker en de verschillende behandelingen vergroten, en tonen waarom kanker behandelen zo’n uitdaging is, en hoe het komt dat de behandelingen zoveel bijwerkingen hebben.
Uitdaging/probleem?
Hematologe en professor Tessa Kerre merkte dat er rond kanker nog steeds veel taboe is Kanker wordt nog al te vaak gezien als een dodelijke ziekte, waar niets aan te doen is. We kunnen echter steeds meer in de strijd tegen kanker. Bovendien is de basiskennis rond kankerbehandelingen beperkt bij het grote publiek.
Het enthousiasme van patiënten en van het brede publiek, jong en oud, overtuigde professor Kerre om een game te ontwikkelen die een enorme impact kan hebben.
Oplossing?
KATIE is een puzzelgame waarbij de speler alle behandelingen moet gebruiken om een patiënt te redden. Maar het is ook een aangrijpend maar hartverwarmend verhaal, waarbij de speler ook de patiënten in kwestie volgt.
Door concrete behandelingen in een unieke vertelstijl te verwerken via een motiverend spel, hopen we met dit concept iets gemaakt te hebben dat professor Kerre's doelen bereikt.
In 2019 werd een prototype van KATIE ontwikkeld.
Wie deed wat?
Concept: Tessa Kerre, Kasper Geeroms & Jill Vanparys
Verhaal: Tessa Kerre, Bruno Bollaert & Kasper Geeroms
Illustratie: Michèle Vanparys
Technische ontwikkeling prototype: PreviewLabs