top of page

Reis van de banaan

Wat?

Het Havencentrum wilde een app die kinderen uit de lagere school laat ontdekken waar de dingen die ze dagelijks gebruiken vandaan komen.

Uitdaging/probleem?

Kinderen moeten de app niet binnen spelen, maar op een boottocht in de haven zelf en binnen een beperkte tijd. Ze moeten dus het hele verhaal op een heldere en bondige, maar leuke manier ontdekken.

Sh01 - Feest_V04_state 01 bgrnd 01 copy.

Oplossing?

Emir is jarig en nodigde Billie, Daan en Noor uit om dat samen met hem te vieren. Alle vier hebben ze iets bij dat via de haven van Antwerpen is gekomen. In de app volgen we de hele reis die hun product heeft afgelegd.

Dit verhaal wisselen we af met vijf eenvoudige minigames waarbij de spelers telkens een bepaalde actie in die reis uitvoeren: de banaan plukken, een container laden en lossen, een schip door het dok loodsen en de goederen controleren. Voor de app waren er enkele richtlijnen: het moest een bepaalde duur hebben, te spelen zijn op een schip buiten, en kinderen moesten zonder woorden onmiddellijk snappen hoe de minigame in elkaar zit.

Sh07 - MG2 - Laadspel 04_MG2 Laadspel 01
Sh05 - MG1_Plukspel_02_MG1_Plukspel.png

Wie deed wat?

Opdrachtgever: Havencentrum

Illustratie: Michèle Vanparys

Game design en UI: Jill Vanparys & Kasper Geeroms

Technische ontwikkeling: Bits of Love

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
bottom of page