Scoodle Play
Wat?
Om hun aanbod voor de lagere school te moderniseren, wilde uitgeverij Plantyn een online oefenplatform dat gegamified is. Het belangrijkste doel: kinderen stimuleren om online huiswerk te maken en om wiskunde en taal in te oefenen. Curious Cats stond in voor het creatief concept en het design.
Uitdaging/probleem?
Plantyn wou huiswerk niet verkopen als een spelletje, maar een platform dat leerlingen motiveert om hun huiswerk zo goed mogelijk te maken. Kinderen weten immers dat er huiswerk op hen wacht.
Oplossing?
Dankzij een intensieve co-creatiebrainstorm slaagden we erin om op korte tijd een aantrekkelijke gegamificeerde toepassing af te leveren waar de klant helemaal achter stond.
Met al dat materiaal (doelvragen, concepten, flows, schetsen, enzovoort) maakten we een ruw prototype dat we meteen bij de doelgroep testten (kinderen van 6 tot 12).
We pasten het concept aan op basis van de gebruikerstesten. Daarna begon de uitwerking, zowel wat art design betreft als concept.
Het volledige concept werd beschreven in een Game Design Document. Dit is een document waar de developer, in dit geval fish in a bottle, mee aan de slag kon. Daarna zorgde Curious Cats ook voor de vormgeving en animatie. Dat liet de developer toe om alles snel en naadloos te integreren.
Wie deed wat?
Opdrachtgever: Plantyn
Illustratie: Michèle Vanparys en Michélé De Feudis
Game design en UI: Jill Vanparys en Kasper Geeroms
Website?